Motor szerelési, bejáratási ötletek



Tábori Tuning facebook oldala

Amit a motor szerelésről, bejáratásról tudni érdemes



Ezzel a leírással segíteni szeretnék a T. Motoros társaimnak a kétütemű motorok felújításában és bejáratásában. A hengerfúrás, vagy hónolás céljából lebontott hengerről ajánlatos minden motor alkatrészt leszerelni. Így megvédjük a membránokat, a power szelepet és a tartozékait a hengerfúrásnál keletkező finom forgácstól és a hónoláskor képződő csiszoló masszától. 

A hengerfúrás és hónolás után a csatornák éleit finom tűreszelővel kerekítsük le! Az így előkészített hengert és az új dugót benzinben tisztára kell mosni! Az új dugattyú felszerelésekor a hajtókar merőleges állását ellenőrizhetjük. A dugattyú futás- hibája esetén a hajtókart derékszögelni kell! A következő feladat, „a henger feltolása a gyűrűvel szerelt dugattyúra” nagy figyelmet kíván. A gyűrűtörés elkerülése érdekében, célszerű a gyűrűket – egy vékony csavarhúzóval benyomva - átsegíteni a széles szívó nyíláson. A sikeres összeszerelés után következhet a bejáratás, amit két lépcsőben ajánlatos megtenni.

1./ Előjáratás



Tankoljunk 1:40-es olaj – benzin keveréket és álló helyzetben járassuk a motort 1-2 órán keresztül. A helyben-járatáshoz alacsony hőértékű gyertya szükséges. Az olajszivattyús motoroknál a járatás közben ellenőrizhetjük, hogy az olajpumpa adagol-e olajat. Amennyiben olajadagolás nincs, úgy a szivattyút légteleníteni, vagy javítani kell! Bizonyos típusoknál az olaj-adagolást állítani is lehet.

2,/ Közúti járatás



Helyben járatás után cseréljük ki a gyújtógyertyát a gyári hőértékűre és elkezdhetjük az utcai járatást. A keverék-olajozású motoroknál kb. 1:20 arányú olaj-benzin keveréket használjunk. Az olajszivattyús típusokhoz a bejáratás alatt 1:40-es keveréket tankoljunk. A nagy fordulatú motorokhoz, robogókhoz, jó minőségű, kizárólag kétütemű motorhoz való, szintetikus olajat vásároljunk. A közúti bejáratáshoz kb. 1000 km futásteljesítmény ajánlott. Ezalatt kis terheléssel, óvatosan forgassuk a motorunkat és ne legyünk kíváncsiak a végsebességére. Bejáratás után a motort a gyárilag előírt üzemanyaggal /keverékkel/ lehet használni. 

Reméljük, hogy így motorja sokáig fogja szolgálni az Ön szórakozását, kényelmét.
Mindehhez kívánok sok sikert és balesetmentes motorozást.

   
 

Tábori Tuning alapítva: 1974